Home Clients Media

Welcome to 888 bonus codes information.

Criza nu este un motiv sa tragi pe dreapta, sa te odihnesti, pe principiul ca "oricum, nimic nu merge"

6 martie 2012

Sa te zbuciumi sa aduci in fiecare zi un suflu nou businessului tau, sa te dezvolti, sa te reorientezi, atunci cand este cazul, sa-ti tii in permanenta mintea deschisa, sunt doar cateva dintre "must-urile" oricarui manager.

Perioada pe care am traversat-o si care inca nu s-a incheiat, din pacate, a făcut mult mai dificil parcursul oricarei companii mici si mijlocii, indiferent de domeniul de activitate. Iar publicitatea se numara printre domeniile cele mai vitregite ale ultimilor 2 - 3 ani. Deci, ce e de făcut, ce e de facut? Sigur ca nu tragi obloanele si pleci acasa. Si atunci?

Reorganizeaza, reinvesteste, reorienteaza

Experienta anului 2013 mi-a aratat ca reorganizarea unora dintre departamentele Sud Est Top Production, transformarea lor in ceva mult mai viu si orientarea catre ceea ce piata cerea la momentul respectiv a fost o idee foarte buna.

Cu alte cuvinte, nu trebuie sa ramai incremenit intr-un proiect. Daca a fost nevoie de o atentie mai mare acordata unei directii anume a businessului, atunci am facut-o. Si chiar daca poate momentul nu era foarte bun, am investit si dezvoltat exact acolo unde piata cerea sa tii pasul cu ea. Am cumparat echipamente noi, de ultima generatie, am amenajat noi spatii de lucru, am infiintat departamente noi, pentru diversificarea afacerii.

Reinvestirea profitului in directia dezvoltarii este intotdeauna o actiune oportuna, daca vrei sa rezisti pe piata si nu iti gandesti businessul ca pe o activitate de moment.

 Cucereste noi teritorii

Ideal, de asemenea, este sa acorzi atentie zonei new business. Intr-o perioada in care majoritatea companiilor taie la sange bugetele, sa depinzi de doi - trei clienti mari este o greseala. Important este sa te lupti sa-ti compui un portofoliu din cat mai multi clienti, pe servicii cat mai variate. Cu alte cuvinte, sa gaseşti toate acele domenii care sunt adiacente businessului tau si sa le dezvolti, pentru ca apoi sa le poţi oferi clientilor, intr-un pachet mult mai amplu. Si, nu in ultimul rand, sa gasesti zonele de nisa, care te-ar putea diferentia la un moment dat.

 Tinerii, un bun de pret

Si daca tot vorbeam despre experienta mea din trecut, un alt aspect care s-a dovedit important in dezvoltarea companiei mele a fost impactul avut de angajarea tinerilor. Si asta pentru ca, in orice domeniu, dar mai ales unul in care creativitatea si inovatia au un rol important, tinerii sunt cei care vin cu o alta abordare si cu o alta energie. Nu neglijati asta.

Chiar daca vin de pe bancile scolii si, implicit, nu au nicio experienta, chiar daca poate sunt mai rebeli si greu de controlat uneori, bagajul lor de imaginatie si lipsa automatismelor vor conta in cele din urma.

 Comunicarea face diferenta

Incercati sa va cunoasteti cat mai bine clientii, sa le stiti nevoile, inainte chiar de a si le constientiza ei insisi. Comunicati cat mai mult cu fiecare dintre ei, astfel incat la orice ora sa puteti fi la curent cu noile directii de dezvoltare ale businessului lor. Chiar daca, sigur, asta poate manca foarte mult timp si deveni obositor. Veti putea insa astfel sa le intuiti nevoile si sa le oferiti solutii, inaintea concurentilor vostri care, din necunostinta de cauza, se vor trezi prea tarziu.

Astea ar fi, sa spunem, cateva tips&tricks-uri utile unor companii la inceput de drum sau aflate intr-un stadiu mai delicat al existentei lor. Dar, pana la final, tot experienta si abilitatile fiecaruia isi vor spune cuvantul. Asa ca sfaturi...

 Sorin Popescu este Managing Director la Sud Est Top Production si scrie pentru startups.ro articole in care impartaseste din experienta lui de business.

VEZI SURSA